måndag 28 maj 2007

Friluftsliv?

Det händer alldeles för ofta att man sitter inne och möglar. Man hittar på alla möjliga ursäkter för att slippa ut och röra på sig, typ "Jag måste stanna hemma och vattna blommorna" eller "Det är för farligt att gå ut, nån kan ju tappa ett bowlingklot från balkongen". Men i själva verket så är man bara lat. Om man väl tar och får tummen ur röven och tar sig ut i naturen så inser man snart att det är ganska skönt.

Häromdagen bestämde jag mig för att ta mig ut och springa. "Vart då?" tänkte jag, genom Östersund mysiga betongdjungel? Men fatta vad förvånad jag blev när jag hittade ett riktigt mysigt skogsområde fem minuter från min lägenhet, fullspäckat med flera mil med eljusspår och små skogsstigar och grusvägar.

Det blev en härlig joggingtur/promenad ca 7 kilometer den dagen. Lagom malligt nyttig man kände sig efter det! Och det första man gör när man kommer in igen, nyttig som man är, är att svepa ett glas Cola. Suck. Jag är hopplös.

Inga kommentarer: